Pčelice 2021/2022

TJEDAN ZDRAVLJA U VRTIĆU

Ove je godine Tjedan zdravlja posvećen vodi. Da bismo shvatili značenje vode za život na našem planetu, organizirali smo igre i pokuse u kojima glavnu ulogu ima voda. Napravili smo dugu od ubrusa i obojene vode, vodeni ksilofon, kojim su se djeca bavila cijeli tjedan. Ubruse smo osušili, pa su ih djeca koristila u likovnim aktivnostima. Napravili smo oblak i kišu, od vode i pjene za brijanje, istražili smo agregatna stanja vode, djeci se svidjelo igrati kockicama leda.

Upoznali smo mikroskop, gledali smo prljavu vodu, i druge preparate. Djeca su crtala što su vidjela mikroskopom. Svrstavali smo životinje koje plivaju i koje ne plivaju. Obilježili smo Dan zdravlja. Ovaj puta posvećen oralnoj higijeni. Pročitali smo edukativnu slikovnicu Gric i Grec. Prali smo zube, igrali smo se stomatologa, bilježili koliko smo vode popili... Promatrali smo omjere vode u tijelu pojedinih živih bića. U simboličkim igrama smo učili o higijeni u kuhinji. U likovnim aktivnostima smo prikazali važnost kiše za rast biljaka.

Tjelesne aktivnosti su bile na temu vodotoka i kiše. Djeca su "Čistila potok" od smeća, svrstavala otpad u odgovarajuće spremnike. Osvijestili smo i to da treba životinjama davati vode, pogotovo za vrućih razdoblja. Slušali smo zvukove koje proizvodi voda, naučili smo kako oni mogu biti opuštajući. Zaključili smo s parolom: "U zdravom tijelu, zdrav duh!"

IMG20220330130339
IMG20220330130548
IMG20220330132856
IMG20220330134430
IMG20220404092205
IMG20220404093940
IMG20220404102242
IMG20220405094720
IMG20220405101635
IMG20220405100828

Čuvajmo okoliš - reciklirajmo!

Lijepo nas je vrijeme potaknulo na svakodnevne šetnje tijekom kojih smo promatrali što se nalazi u neposrednoj blizini vrtića, tako smo, između ostalog često nailazili i na smeće koje nas je potaknulo na razgovor o načinu zbrinjavanja otpada.  Prateći interes djece, svakodnevno smo čitali priče i slikovnice s tematikom sortiranja otpada  kroz koje smo se upoznali sa spremnicima za papir, staklo, plastiku, metal i bio otpad. U suradnji s roditeljima, djeca su u vrtić donijela raznovrsnu otpadnu ambalažu koju smo iskoristili za izradu didaktičkih igara, kreativne i likovne aktivnosti te smo se na taj način upoznali sa pojmom- recikliranje. Danima smo skupljali i iskorišteni papir koji nam je poslužio u procesu recikliranja i izrade novog papira.  Kako bismo djeci priuštili iskustveno učenje, povodom Svjetskog dana recikliranja (18.3.), posjetili smo Reciklažno dvorište u Otoku gdje su se djeca upoznala sa načinom predaje, zbrinjavanja i ponovnom upotrebom  otpada, a na kraju razgledavanja odigrali smo kviz u kojem smo se pokazali kao izvrsni poznavatelji razvrstavanja otpada.

 

2751385174986049319453462527680042920852776n
2760496126629167216541793250717421561896954n
2761739806651376145408309050203640428637592n
2763264443177282435883111058060165947776385n
2763487443643589555434326266866043140352661n
2769439603720801681210385848563160441786787n
2769445893633095624336351387553456613673281n
27694745411730803134359046951014604124228423n
27695002011763628097718807067525642757127359n
27695002011763628097718807067525642757127359n1

U susret proljeću

Informirali smo se o ravnopravnosti spolova, dječaci su izradili karanfile od krep papira i roštilj štapića, koje su darivali djevojčicama, pa smo obilježili Međunarodni dan žena plesom. Djeca su donijela vjesnike proljeća s korijenom (visibabe, ljubičice, jaglace) i narezane cica mace. Proučili smo izgled cvjetova, ustanovili da visibaba ima luk. Radili smo od neoblikovanog materijala cvjetove, slikali, radili kolaž....
Naučili smo igru s pjevanjem ”Proljeće, recitaciju “Čudna zvona”.
Učimo o zaštiti prirode, pa smo cvijeće s korijenom posadili u svoj vrt, da bismo ga na godinu mogli promatrati kako raste.
Otvorili smo opširniju temu o zaštiti okoliša recikliranjem.

IMG20220308092614
IMG20220308092644
IMG20220308093417
IMG20220310111406
IMG20220310112014
IMG20220310112109
IMG20220310112129
IMG20220310120623
IMG20220311120608
IMG20220311120623

Šuma i voda

Obilježili smo Svjetski dan šuma, skupljanjem publikacija o šumi (slikovnice, časopisi), izradili pano na tu temu, crtali svoje dojmove prikupljene iz pročitanoga materijala. Zaključili smo da rasta i razvoja šuma ne bi bilo bez vode, kao i ostalih biljaka. Napravili smo pokus s grahom,( posuda bez vode, s umjereno vode, i previše vode). Do kraja tjedna smo imali rezultate u posudama. 

Obilježili smo Svjetski dan voda raznim aktivnostima slijedećih dana. Eksperimentirali smo prikupljenim materijalima i upisivali ih u tabelu; koji plutaju koji tone, pecali smo ribe iz vode, Napravili smo svoju flotu brodova koje smo svrstavali u skupove po boji i veličini, brojali elemente, zatim smo brodove porinuli u vodu i igrali se. Slušali smo snimljene zvukove vode, naučili pjesmicu “Riba”, obradili slikovnicu “Ribica duginih boja”.

Slikovnica je bila inspiracija za likovne aktivnosti. Čitali smo priče o oblacima i vodi. Koristeći neoblikovani materijal u likovnim aktivnostima, radili smo aktivnosti na teme vode. Napravili smo mali
akvarij i brodove u boci. Djeca su se zabavila igrama u kojima se koristi voda, boja,i drugi materijali koji su nam bili dostupni. Važno je da smo shvatili da moramo paziti na resurse vode, i šume koje imamo.

 

IMG20220321102641
IMG20220322091924
IMG20220322092702
IMG20220322092802
IMG20220322092820
IMG20220323093251
IMG20220323103449
IMG20220325095110
IMG20220325095126
IMG20220325115557

Projekt “Zima”

Slijedeći interes djece došli smo do projekta. Djeca su željno iščekivala snijeg da bi se mogli igrati na njemu. Snijega nema, pa nema. Mi smo se bavili kreativnim aktivnostima: radili smo Snjegoviće od neoblikovanog materijala. slikali, radili kolaž, mozaik. Radili eksperimente (led- voda para), promatrali sleditu rosu na travi.... Promatrali smo odijevanje ljudi zimi, radili rukavice, slikali kape....
Počeli smo se pitati ZAŠTO nema snijega? Kada je zadnji put padao obilan snijeg?
Saznali smo da tomu ima oko šest godina! Promatrali smo na globusu područja vječnog snijega i leda, saznali da se tope ledenjaci na Sjevernom polu. Uspjeli smo saznati da je krivo globalno zatopljenje, koje imamo zahvaliti neodgovornom ponašanju ljudi koji zagađuju okoliš! Zabrinuli smo se za sjeverne medvjede, čija su staništa time ugrožena. Zato smo odlučili postati aktivisti za zaštitu okoliša: željeli smo poticati svijest ljudi za spas sjevernih medvjeda. Nabavili smo materijal koji smo reciklirali u sjeverne medvjede koji će stajati u predsoblju vrtića i ljudima ukazivati na njihovu ugroženost.
Projekt smo završili temom “Ptice”, njime smo nastavili razvijati suosjećanje i želju pomoći drugima. Naučili smo ponešto o izgledu, vrstama i životu ptica, napravili smo hranilice za njih, postavili u dvorištu, bavili se kreativnim radom. Napravili smo kućice za ptice, koje će djeca moći postaviti u svojim dvorištima. Za sve smo nastojali koristiti otpadni materijal, i time dati svoj doprinos zaštiti okoliša.

Maja Petrušić, Marija Lombarović

IMG20220112093409
IMG20220112093448
IMG20220113092413
IMG20220114140145
IMG20220125080944
IMG20220125091830
IMG20220125091855
IMG20220125120413
IMG20220126102137
IMG20220127084958

TJEDAN ZDRAVLJA U VRTIĆU

Ove je godine Tjedan zdravlja posvećen vodi. Da bismo shvatili značenje vode za život na našem planetu, organizirali smo igre i pokuse u kojima glavnu ulogu ima voda. Napravili smo dugu od ubrusa i obojene vode, vodeni ksilofon, kojim su se djeca bavila cijeli tjedan. Ubruse smo osušili, pa su ih djeca koristila u likovnim aktivnostima. Napravili smo oblak i kišu, od vode i pjene za brijanje, istražili smo agregatna stanja vode, djeci se svidjelo igrati kockicama leda.

Upoznali smo mikroskop, gledali smo prljavu vodu, i druge preparate. Djeca su crtala što su vidjela mikroskopom. Svrstavali smo životinje koje plivaju i koje ne plivaju. Obilježili smo Dan zdravlja. Ovaj puta posvećen oralnoj higijeni. Pročitali smo edukativnu slikovnicu Gric i Grec. Prali smo zube, igrali smo se stomatologa, bilježili koliko smo vode popili... Promatrali smo omjere vode u tijelu pojedinih živih bića. U simboličkim igrama smo učili o higijeni u kuhinji. U likovnim aktivnostima smo prikazali važnost kiše za rast biljaka.

Tjelesne aktivnosti su bile na temu vodotoka i kiše. Djeca su "Čistila potok" od smeća, svrstavala otpad u odgovarajuće spremnike. Osvijestili smo i to da treba životinjama davati vode, pogotovo za vrućih razdoblja. Slušali smo zvukove koje proizvodi voda, naučili smo kako oni mogu biti opuštajući. Zaključili smo s parolom: "U zdravom tijelu, zdrav duh!"

IMG20220330130339
IMG20220330130548
IMG20220330132856
IMG20220330134430
IMG20220404092205
IMG20220404093940
IMG20220404102242
IMG20220405094720
IMG20220405101635
IMG20220405100828

Čuvajmo okoliš - reciklirajmo!

Lijepo nas je vrijeme potaknulo na svakodnevne šetnje tijekom kojih smo promatrali što se nalazi u neposrednoj blizini vrtića, tako smo, između ostalog često nailazili i na smeće koje nas je potaknulo na razgovor o načinu zbrinjavanja otpada.  Prateći interes djece, svakodnevno smo čitali priče i slikovnice s tematikom sortiranja otpada  kroz koje smo se upoznali sa spremnicima za papir, staklo, plastiku, metal i bio otpad. U suradnji s roditeljima, djeca su u vrtić donijela raznovrsnu otpadnu ambalažu koju smo iskoristili za izradu didaktičkih igara, kreativne i likovne aktivnosti te smo se na taj način upoznali sa pojmom- recikliranje. Danima smo skupljali i iskorišteni papir koji nam je poslužio u procesu recikliranja i izrade novog papira.  Kako bismo djeci priuštili iskustveno učenje, povodom Svjetskog dana recikliranja (18.3.), posjetili smo Reciklažno dvorište u Otoku gdje su se djeca upoznala sa načinom predaje, zbrinjavanja i ponovnom upotrebom  otpada, a na kraju razgledavanja odigrali smo kviz u kojem smo se pokazali kao izvrsni poznavatelji razvrstavanja otpada.

 

2751385174986049319453462527680042920852776n
2760496126629167216541793250717421561896954n
2761739806651376145408309050203640428637592n
2763264443177282435883111058060165947776385n
2763487443643589555434326266866043140352661n
2769439603720801681210385848563160441786787n
2769445893633095624336351387553456613673281n
27694745411730803134359046951014604124228423n
27695002011763628097718807067525642757127359n
27695002011763628097718807067525642757127359n1

U susret proljeću

Informirali smo se o ravnopravnosti spolova, dječaci su izradili karanfile od krep papira i roštilj štapića, koje su darivali djevojčicama, pa smo obilježili Međunarodni dan žena plesom. Djeca su donijela vjesnike proljeća s korijenom (visibabe, ljubičice, jaglace) i narezane cica mace. Proučili smo izgled cvjetova, ustanovili da visibaba ima luk. Radili smo od neoblikovanog materijala cvjetove, slikali, radili kolaž....
Naučili smo igru s pjevanjem ”Proljeće, recitaciju “Čudna zvona”.
Učimo o zaštiti prirode, pa smo cvijeće s korijenom posadili u svoj vrt, da bismo ga na godinu mogli promatrati kako raste.
Otvorili smo opširniju temu o zaštiti okoliša recikliranjem.

IMG20220308092614
IMG20220308092644
IMG20220308093417
IMG20220310111406
IMG20220310112014
IMG20220310112109
IMG20220310112129
IMG20220310120623
IMG20220311120608
IMG20220311120623

Šuma i voda

Obilježili smo Svjetski dan šuma, skupljanjem publikacija o šumi (slikovnice, časopisi), izradili pano na tu temu, crtali svoje dojmove prikupljene iz pročitanoga materijala. Zaključili smo da rasta i razvoja šuma ne bi bilo bez vode, kao i ostalih biljaka. Napravili smo pokus s grahom,( posuda bez vode, s umjereno vode, i previše vode). Do kraja tjedna smo imali rezultate u posudama. 

Obilježili smo Svjetski dan voda raznim aktivnostima slijedećih dana. Eksperimentirali smo prikupljenim materijalima i upisivali ih u tabelu; koji plutaju koji tone, pecali smo ribe iz vode, Napravili smo svoju flotu brodova koje smo svrstavali u skupove po boji i veličini, brojali elemente, zatim smo brodove porinuli u vodu i igrali se. Slušali smo snimljene zvukove vode, naučili pjesmicu “Riba”, obradili slikovnicu “Ribica duginih boja”.

Slikovnica je bila inspiracija za likovne aktivnosti. Čitali smo priče o oblacima i vodi. Koristeći neoblikovani materijal u likovnim aktivnostima, radili smo aktivnosti na teme vode. Napravili smo mali
akvarij i brodove u boci. Djeca su se zabavila igrama u kojima se koristi voda, boja,i drugi materijali koji su nam bili dostupni. Važno je da smo shvatili da moramo paziti na resurse vode, i šume koje imamo.

 

IMG20220321102641
IMG20220322091924
IMG20220322092702
IMG20220322092802
IMG20220322092820
IMG20220323093251
IMG20220323103449
IMG20220325095110
IMG20220325095126
IMG20220325115557

Projekt “Zima”

Slijedeći interes djece došli smo do projekta. Djeca su željno iščekivala snijeg da bi se mogli igrati na njemu. Snijega nema, pa nema. Mi smo se bavili kreativnim aktivnostima: radili smo Snjegoviće od neoblikovanog materijala. slikali, radili kolaž, mozaik. Radili eksperimente (led- voda para), promatrali sleditu rosu na travi.... Promatrali smo odijevanje ljudi zimi, radili rukavice, slikali kape....
Počeli smo se pitati ZAŠTO nema snijega? Kada je zadnji put padao obilan snijeg?
Saznali smo da tomu ima oko šest godina! Promatrali smo na globusu područja vječnog snijega i leda, saznali da se tope ledenjaci na Sjevernom polu. Uspjeli smo saznati da je krivo globalno zatopljenje, koje imamo zahvaliti neodgovornom ponašanju ljudi koji zagađuju okoliš! Zabrinuli smo se za sjeverne medvjede, čija su staništa time ugrožena. Zato smo odlučili postati aktivisti za zaštitu okoliša: željeli smo poticati svijest ljudi za spas sjevernih medvjeda. Nabavili smo materijal koji smo reciklirali u sjeverne medvjede koji će stajati u predsoblju vrtića i ljudima ukazivati na njihovu ugroženost.
Projekt smo završili temom “Ptice”, njime smo nastavili razvijati suosjećanje i želju pomoći drugima. Naučili smo ponešto o izgledu, vrstama i životu ptica, napravili smo hranilice za njih, postavili u dvorištu, bavili se kreativnim radom. Napravili smo kućice za ptice, koje će djeca moći postaviti u svojim dvorištima. Za sve smo nastojali koristiti otpadni materijal, i time dati svoj doprinos zaštiti okoliša.

Maja Petrušić, Marija Lombarović

IMG20220112093409
IMG20220112093448
IMG20220113092413
IMG20220114140145
IMG20220125080944
IMG20220125091830
IMG20220125091855
IMG20220125120413
IMG20220126102137
IMG20220127084958

TJEDAN ZDRAVLJA U VRTIĆU

Ove je godine Tjedan zdravlja posvećen vodi. Da bismo shvatili značenje vode za život na našem planetu, organizirali smo igre i pokuse u kojima glavnu ulogu ima voda. Napravili smo dugu od ubrusa i obojene vode, vodeni ksilofon, kojim su se djeca bavila cijeli tjedan. Ubruse smo osušili, pa su ih djeca koristila u likovnim aktivnostima. Napravili smo oblak i kišu, od vode i pjene za brijanje, istražili smo agregatna stanja vode, djeci se svidjelo igrati kockicama leda.

Upoznali smo mikroskop, gledali smo prljavu vodu, i druge preparate. Djeca su crtala što su vidjela mikroskopom. Svrstavali smo životinje koje plivaju i koje ne plivaju. Obilježili smo Dan zdravlja. Ovaj puta posvećen oralnoj higijeni. Pročitali smo edukativnu slikovnicu Gric i Grec. Prali smo zube, igrali smo se stomatologa, bilježili koliko smo vode popili... Promatrali smo omjere vode u tijelu pojedinih živih bića. U simboličkim igrama smo učili o higijeni u kuhinji. U likovnim aktivnostima smo prikazali važnost kiše za rast biljaka.

Tjelesne aktivnosti su bile na temu vodotoka i kiše. Djeca su "Čistila potok" od smeća, svrstavala otpad u odgovarajuće spremnike. Osvijestili smo i to da treba životinjama davati vode, pogotovo za vrućih razdoblja. Slušali smo zvukove koje proizvodi voda, naučili smo kako oni mogu biti opuštajući. Zaključili smo s parolom: "U zdravom tijelu, zdrav duh!"

IMG20220330130339
IMG20220330130548
IMG20220330132856
IMG20220330134430
IMG20220404092205
IMG20220404093940
IMG20220404102242
IMG20220405094720
IMG20220405101635
IMG20220405100828

Čuvajmo okoliš - reciklirajmo!

Lijepo nas je vrijeme potaknulo na svakodnevne šetnje tijekom kojih smo promatrali što se nalazi u neposrednoj blizini vrtića, tako smo, između ostalog često nailazili i na smeće koje nas je potaknulo na razgovor o načinu zbrinjavanja otpada.  Prateći interes djece, svakodnevno smo čitali priče i slikovnice s tematikom sortiranja otpada  kroz koje smo se upoznali sa spremnicima za papir, staklo, plastiku, metal i bio otpad. U suradnji s roditeljima, djeca su u vrtić donijela raznovrsnu otpadnu ambalažu koju smo iskoristili za izradu didaktičkih igara, kreativne i likovne aktivnosti te smo se na taj način upoznali sa pojmom- recikliranje. Danima smo skupljali i iskorišteni papir koji nam je poslužio u procesu recikliranja i izrade novog papira.  Kako bismo djeci priuštili iskustveno učenje, povodom Svjetskog dana recikliranja (18.3.), posjetili smo Reciklažno dvorište u Otoku gdje su se djeca upoznala sa načinom predaje, zbrinjavanja i ponovnom upotrebom  otpada, a na kraju razgledavanja odigrali smo kviz u kojem smo se pokazali kao izvrsni poznavatelji razvrstavanja otpada.

 

2751385174986049319453462527680042920852776n
2760496126629167216541793250717421561896954n
2761739806651376145408309050203640428637592n
2763264443177282435883111058060165947776385n
2763487443643589555434326266866043140352661n
2769439603720801681210385848563160441786787n
2769445893633095624336351387553456613673281n
27694745411730803134359046951014604124228423n
27695002011763628097718807067525642757127359n
27695002011763628097718807067525642757127359n1

U susret proljeću

Informirali smo se o ravnopravnosti spolova, dječaci su izradili karanfile od krep papira i roštilj štapića, koje su darivali djevojčicama, pa smo obilježili Međunarodni dan žena plesom. Djeca su donijela vjesnike proljeća s korijenom (visibabe, ljubičice, jaglace) i narezane cica mace. Proučili smo izgled cvjetova, ustanovili da visibaba ima luk. Radili smo od neoblikovanog materijala cvjetove, slikali, radili kolaž....
Naučili smo igru s pjevanjem ”Proljeće, recitaciju “Čudna zvona”.
Učimo o zaštiti prirode, pa smo cvijeće s korijenom posadili u svoj vrt, da bismo ga na godinu mogli promatrati kako raste.
Otvorili smo opširniju temu o zaštiti okoliša recikliranjem.

IMG20220308092614
IMG20220308092644
IMG20220308093417
IMG20220310111406
IMG20220310112014
IMG20220310112109
IMG20220310112129
IMG20220310120623
IMG20220311120608
IMG20220311120623

Šuma i voda

Obilježili smo Svjetski dan šuma, skupljanjem publikacija o šumi (slikovnice, časopisi), izradili pano na tu temu, crtali svoje dojmove prikupljene iz pročitanoga materijala. Zaključili smo da rasta i razvoja šuma ne bi bilo bez vode, kao i ostalih biljaka. Napravili smo pokus s grahom,( posuda bez vode, s umjereno vode, i previše vode). Do kraja tjedna smo imali rezultate u posudama. 

Obilježili smo Svjetski dan voda raznim aktivnostima slijedećih dana. Eksperimentirali smo prikupljenim materijalima i upisivali ih u tabelu; koji plutaju koji tone, pecali smo ribe iz vode, Napravili smo svoju flotu brodova koje smo svrstavali u skupove po boji i veličini, brojali elemente, zatim smo brodove porinuli u vodu i igrali se. Slušali smo snimljene zvukove vode, naučili pjesmicu “Riba”, obradili slikovnicu “Ribica duginih boja”.

Slikovnica je bila inspiracija za likovne aktivnosti. Čitali smo priče o oblacima i vodi. Koristeći neoblikovani materijal u likovnim aktivnostima, radili smo aktivnosti na teme vode. Napravili smo mali
akvarij i brodove u boci. Djeca su se zabavila igrama u kojima se koristi voda, boja,i drugi materijali koji su nam bili dostupni. Važno je da smo shvatili da moramo paziti na resurse vode, i šume koje imamo.

 

IMG20220321102641
IMG20220322091924
IMG20220322092702
IMG20220322092802
IMG20220322092820
IMG20220323093251
IMG20220323103449
IMG20220325095110
IMG20220325095126
IMG20220325115557

Projekt “Zima”

Slijedeći interes djece došli smo do projekta. Djeca su željno iščekivala snijeg da bi se mogli igrati na njemu. Snijega nema, pa nema. Mi smo se bavili kreativnim aktivnostima: radili smo Snjegoviće od neoblikovanog materijala. slikali, radili kolaž, mozaik. Radili eksperimente (led- voda para), promatrali sleditu rosu na travi.... Promatrali smo odijevanje ljudi zimi, radili rukavice, slikali kape....
Počeli smo se pitati ZAŠTO nema snijega? Kada je zadnji put padao obilan snijeg?
Saznali smo da tomu ima oko šest godina! Promatrali smo na globusu područja vječnog snijega i leda, saznali da se tope ledenjaci na Sjevernom polu. Uspjeli smo saznati da je krivo globalno zatopljenje, koje imamo zahvaliti neodgovornom ponašanju ljudi koji zagađuju okoliš! Zabrinuli smo se za sjeverne medvjede, čija su staništa time ugrožena. Zato smo odlučili postati aktivisti za zaštitu okoliša: željeli smo poticati svijest ljudi za spas sjevernih medvjeda. Nabavili smo materijal koji smo reciklirali u sjeverne medvjede koji će stajati u predsoblju vrtića i ljudima ukazivati na njihovu ugroženost.
Projekt smo završili temom “Ptice”, njime smo nastavili razvijati suosjećanje i želju pomoći drugima. Naučili smo ponešto o izgledu, vrstama i životu ptica, napravili smo hranilice za njih, postavili u dvorištu, bavili se kreativnim radom. Napravili smo kućice za ptice, koje će djeca moći postaviti u svojim dvorištima. Za sve smo nastojali koristiti otpadni materijal, i time dati svoj doprinos zaštiti okoliša.

Maja Petrušić, Marija Lombarović

IMG20220112093409
IMG20220112093448
IMG20220113092413
IMG20220114140145
IMG20220125080944
IMG20220125091830
IMG20220125091855
IMG20220125120413
IMG20220126102137
IMG20220127084958

TJEDAN ZDRAVLJA U VRTIĆU

Ove je godine Tjedan zdravlja posvećen vodi. Da bismo shvatili značenje vode za život na našem planetu, organizirali smo igre i pokuse u kojima glavnu ulogu ima voda. Napravili smo dugu od ubrusa i obojene vode, vodeni ksilofon, kojim su se djeca bavila cijeli tjedan. Ubruse smo osušili, pa su ih djeca koristila u likovnim aktivnostima. Napravili smo oblak i kišu, od vode i pjene za brijanje, istražili smo agregatna stanja vode, djeci se svidjelo igrati kockicama leda.

Upoznali smo mikroskop, gledali smo prljavu vodu, i druge preparate. Djeca su crtala što su vidjela mikroskopom. Svrstavali smo životinje koje plivaju i koje ne plivaju. Obilježili smo Dan zdravlja. Ovaj puta posvećen oralnoj higijeni. Pročitali smo edukativnu slikovnicu Gric i Grec. Prali smo zube, igrali smo se stomatologa, bilježili koliko smo vode popili... Promatrali smo omjere vode u tijelu pojedinih živih bića. U simboličkim igrama smo učili o higijeni u kuhinji. U likovnim aktivnostima smo prikazali važnost kiše za rast biljaka.

Tjelesne aktivnosti su bile na temu vodotoka i kiše. Djeca su "Čistila potok" od smeća, svrstavala otpad u odgovarajuće spremnike. Osvijestili smo i to da treba životinjama davati vode, pogotovo za vrućih razdoblja. Slušali smo zvukove koje proizvodi voda, naučili smo kako oni mogu biti opuštajući. Zaključili smo s parolom: "U zdravom tijelu, zdrav duh!"

IMG20220330130339
IMG20220330130548
IMG20220330132856
IMG20220330134430
IMG20220404092205
IMG20220404093940
IMG20220404102242
IMG20220405094720
IMG20220405101635
IMG20220405100828

Čuvajmo okoliš - reciklirajmo!

Lijepo nas je vrijeme potaknulo na svakodnevne šetnje tijekom kojih smo promatrali što se nalazi u neposrednoj blizini vrtića, tako smo, između ostalog često nailazili i na smeće koje nas je potaknulo na razgovor o načinu zbrinjavanja otpada.  Prateći interes djece, svakodnevno smo čitali priče i slikovnice s tematikom sortiranja otpada  kroz koje smo se upoznali sa spremnicima za papir, staklo, plastiku, metal i bio otpad. U suradnji s roditeljima, djeca su u vrtić donijela raznovrsnu otpadnu ambalažu koju smo iskoristili za izradu didaktičkih igara, kreativne i likovne aktivnosti te smo se na taj način upoznali sa pojmom- recikliranje. Danima smo skupljali i iskorišteni papir koji nam je poslužio u procesu recikliranja i izrade novog papira.  Kako bismo djeci priuštili iskustveno učenje, povodom Svjetskog dana recikliranja (18.3.), posjetili smo Reciklažno dvorište u Otoku gdje su se djeca upoznala sa načinom predaje, zbrinjavanja i ponovnom upotrebom  otpada, a na kraju razgledavanja odigrali smo kviz u kojem smo se pokazali kao izvrsni poznavatelji razvrstavanja otpada.

 

2751385174986049319453462527680042920852776n
2760496126629167216541793250717421561896954n
2761739806651376145408309050203640428637592n
2763264443177282435883111058060165947776385n
2763487443643589555434326266866043140352661n
2769439603720801681210385848563160441786787n
2769445893633095624336351387553456613673281n
27694745411730803134359046951014604124228423n
27695002011763628097718807067525642757127359n
27695002011763628097718807067525642757127359n1

U susret proljeću

Informirali smo se o ravnopravnosti spolova, dječaci su izradili karanfile od krep papira i roštilj štapića, koje su darivali djevojčicama, pa smo obilježili Međunarodni dan žena plesom. Djeca su donijela vjesnike proljeća s korijenom (visibabe, ljubičice, jaglace) i narezane cica mace. Proučili smo izgled cvjetova, ustanovili da visibaba ima luk. Radili smo od neoblikovanog materijala cvjetove, slikali, radili kolaž....
Naučili smo igru s pjevanjem ”Proljeće, recitaciju “Čudna zvona”.
Učimo o zaštiti prirode, pa smo cvijeće s korijenom posadili u svoj vrt, da bismo ga na godinu mogli promatrati kako raste.
Otvorili smo opširniju temu o zaštiti okoliša recikliranjem.

IMG20220308092614
IMG20220308092644
IMG20220308093417
IMG20220310111406
IMG20220310112014
IMG20220310112109
IMG20220310112129
IMG20220310120623
IMG20220311120608
IMG20220311120623

Šuma i voda

Obilježili smo Svjetski dan šuma, skupljanjem publikacija o šumi (slikovnice, časopisi), izradili pano na tu temu, crtali svoje dojmove prikupljene iz pročitanoga materijala. Zaključili smo da rasta i razvoja šuma ne bi bilo bez vode, kao i ostalih biljaka. Napravili smo pokus s grahom,( posuda bez vode, s umjereno vode, i previše vode). Do kraja tjedna smo imali rezultate u posudama. 

Obilježili smo Svjetski dan voda raznim aktivnostima slijedećih dana. Eksperimentirali smo prikupljenim materijalima i upisivali ih u tabelu; koji plutaju koji tone, pecali smo ribe iz vode, Napravili smo svoju flotu brodova koje smo svrstavali u skupove po boji i veličini, brojali elemente, zatim smo brodove porinuli u vodu i igrali se. Slušali smo snimljene zvukove vode, naučili pjesmicu “Riba”, obradili slikovnicu “Ribica duginih boja”.

Slikovnica je bila inspiracija za likovne aktivnosti. Čitali smo priče o oblacima i vodi. Koristeći neoblikovani materijal u likovnim aktivnostima, radili smo aktivnosti na teme vode. Napravili smo mali
akvarij i brodove u boci. Djeca su se zabavila igrama u kojima se koristi voda, boja,i drugi materijali koji su nam bili dostupni. Važno je da smo shvatili da moramo paziti na resurse vode, i šume koje imamo.

 

IMG20220321102641
IMG20220322091924
IMG20220322092702
IMG20220322092802
IMG20220322092820
IMG20220323093251
IMG20220323103449
IMG20220325095110
IMG20220325095126
IMG20220325115557

Projekt “Zima”

Slijedeći interes djece došli smo do projekta. Djeca su željno iščekivala snijeg da bi se mogli igrati na njemu. Snijega nema, pa nema. Mi smo se bavili kreativnim aktivnostima: radili smo Snjegoviće od neoblikovanog materijala. slikali, radili kolaž, mozaik. Radili eksperimente (led- voda para), promatrali sleditu rosu na travi.... Promatrali smo odijevanje ljudi zimi, radili rukavice, slikali kape....
Počeli smo se pitati ZAŠTO nema snijega? Kada je zadnji put padao obilan snijeg?
Saznali smo da tomu ima oko šest godina! Promatrali smo na globusu područja vječnog snijega i leda, saznali da se tope ledenjaci na Sjevernom polu. Uspjeli smo saznati da je krivo globalno zatopljenje, koje imamo zahvaliti neodgovornom ponašanju ljudi koji zagađuju okoliš! Zabrinuli smo se za sjeverne medvjede, čija su staništa time ugrožena. Zato smo odlučili postati aktivisti za zaštitu okoliša: željeli smo poticati svijest ljudi za spas sjevernih medvjeda. Nabavili smo materijal koji smo reciklirali u sjeverne medvjede koji će stajati u predsoblju vrtića i ljudima ukazivati na njihovu ugroženost.
Projekt smo završili temom “Ptice”, njime smo nastavili razvijati suosjećanje i želju pomoći drugima. Naučili smo ponešto o izgledu, vrstama i životu ptica, napravili smo hranilice za njih, postavili u dvorištu, bavili se kreativnim radom. Napravili smo kućice za ptice, koje će djeca moći postaviti u svojim dvorištima. Za sve smo nastojali koristiti otpadni materijal, i time dati svoj doprinos zaštiti okoliša.

Maja Petrušić, Marija Lombarović

IMG20220112093409
IMG20220112093448
IMG20220113092413
IMG20220114140145
IMG20220125080944
IMG20220125091830
IMG20220125091855
IMG20220125120413
IMG20220126102137
IMG20220127084958